Msza św.

W dni powszednie: 

18.00

W niedzielę i święta:

9.00 ; 11.00

Więcej

Kontakt

ks. Sławomir Kramarczyk 

Biuro parafialne:

Pn-Sb w godz.16.00-17.00

tel. 608 722 967 

kuslin@archpoznan.pl

parafia@parafiakuslin.pl

Bank Spółdzielczy : 33 9072 0002 2001 0103 6084 0001

Więcej

Sprzątanie kościoła

Budynek świątyni nie jest własnością biskupa czy proboszcza. Jego właścicielem jest wspólnota parafialna. Ale tak jak każdy z nas dba o swój dom, powinniśmy dbać o NASZ DOM BOŻY. Tym bardziej, że dostaliśmy go od poprzednich pokoleń i powinniśmy go przekazać w stanie takim samym, a może lepszym, następnym pokoleniom. 

25.02.24 : Ogłoszenie Parafialnej Rady Ekonomicznej

W 2023 roku w naszej parafii został wdrożony nowy system sprzątania świątyni. Przystąpiło do niego 75% rodzin naszej parafii. Zdecydowana większość -  bo  264 rodziny wybrały wariant A zakładający coroczne wpłaty na budżet porządkowy ,  a 32 rodziny wybrały wariant B czyli samodzielne sprzątanie.

W bieżącym roku będziemy kontynuować ten system utrzymania porządku. Do wykonywania usługi  sprzątania wybrano inną firmę spełniającą  nasze wymogi. Od 17.02.24 sprzątaniem kościoła zajmuje się firma FIDIA z Sierakowa.

 Na rok 2024 nie zmienia się wysokość opłaty porządkowej i wynosi 80zł od osoby dorosłej ze stałymi dochodami. Prosimy rodziny, które wybrały            wariant A o wnoszenie tegorocznych opłat do końca kwietnia b.r.

 

Komunikat dot.wdrożenia nowego Systemu Sprzątania Świątyni - 04.02.23

  1. Zgodnie z wcześniej podanymi informacjami od tego roku zaczyna funkcjonować  nowy System Sprzątania Świątyni.
  2. Wszystkie osoby  , które wybrały w deklaracjach wybór wariantu  A prosimy o dokonywanie  w I-szym kwartale każdego roku wpłat wysokości wskazanej na konto parafii do końca kwietnia. Numer konta znajduje się na naszej parafialnej stronie internetowej oraz wywieszony będzie wraz z komunikatem w kruchcie na gazetce parafialnej.  Wpłat można dokonać też w ratach oraz wyższej wysokości , a przelew należy opisać jako „opłata porządkowa” .
  3. Rodziny , które wybrały wariant B , czyli samodzielne sprzątanie mogą samodzielnie się dobrać w ramach tej samej miejscowości po dwie rodziny na jeden termin. W takim przypadku prosimy o szybka informację do Proboszcza. Dla innych rodzin  Proboszcz we wzajemnej rozmowie dokona tych ustaleń.
  4. W Systemie będą cykle półroczne :po okresie 4 miesięcy sprzątania przez firmę zewnętrzną , 2 kolejne miesiące będą sprzątać rodziny wg wariantu B.  I te cykle będą się powtarzać .  

W pierwszym cyklu będą rodziny z Głuponi i Kuślina, a w drugim cyklu z Dąbrowy i Michorzewka. 

konto Bank Spółdzielczy Duszniki Oddział Kuślin : 33 9072 0002 2001 0103 6084 0001

tytuł wpłaty „opłata porządkowa”

odbiorca:  Parafia rzymskokatolicka pw. Zmartwychwstania Pańskiego w Kuślinie

 

Komunikat dotyczący Systemu Sprzątania Świątyni - 07.01.2023

W ostatnich miesiącach  został zaproponowany przez Parafialny Zespół Synodalny nowy System Sprzątania Świątyni. W celu poznania opinii wszystkich członków naszej wspólnoty została przekazana do wszystkich posesji Deklaracja, która pozwalała wybrać jeden z wariantów udziału w sprzątaniu świątyni.

Teoretycznie na terenie parafii znajduje się 390 adresów z czego 255 rodzin uczestniczyło dotychczas w sprzątaniu świątyni  w cyklu dwuletnim.  Na ok. 350 przekazanych i pobranych internetowo formularzy oddano  do dn. 15.12.22.  -  216 wypełnionych deklaracji, a zatem 62%.

Po  zliczenia głosów uzyskano następujący wynik:

  1. Łączna ilość deklaracji  wariantu A (odpłatność) – 179 ( 83% złożonych )
  2. Łączna ilość deklaracji  wariantu B ( samodzielnie) – 37 ( 17% złożonych )

Nawet gdyby doliczyć rodziny , które nie złożyły deklaracji do wyboru wariantu B to wtedy proporcje wyboru wariantów byłaby za wariantem A – 70%, a za wariantem B -30% .

Zdecydowana większość parafian opowiedziała się za wyborem dobrowolnej odpłatności za sprzątanie świątyni.

Po głębokiej  analizie tych wyników i ich  rozeznaniu zostały podjęte następujące decyzje:

  1. Od 2023 roku zostanie wprowadzony nowy mieszany system sprzątania świątyni, uwzględniający oba warianty.
  1. Nowy System zacznie funkcjonować zaraz po zakończeniu biegu pełnego dotychczasowego cyklu – a zatem po zakończeniu kolejki przez rodziny z Kuślina i Michorzewka.
  1. Wszystkie Rodziny , które wybrały wariant A proszone będą w I-szym kwartale 2023 roku o dokonanie zadeklarowanych wpłat.
  1. Rodziny , które wybrały wariant B będą jak dotychczas samodzielnie sprzątać świątynię wg nowego harmonogramu, który zostanie opracowany po zakończeniu dotychczasowej kolejki.
  1. Szczegóły związane ze sposobem wnoszenia wpłat, nowego harmonogramu sprzątania oraz inne informacje zostaną opracowane w styczniu 2023 i przekazane na parafialnej stronie internetowej oraz w kruchcie kościoła.
  2. Rodziny, które dotychczas jeszcze nie wybrały wariantu mogą wciąż złożyć deklaracje, które są do pobrania na stronie internetowej: www.parafiakuslin.pl

Uwaga: Formularz Deklaracji udziału w Systemie Sprzątania Świątyni jest do pobrania w zakładce <SYNOD

 

Propozycja nowego systemu sprzątania świątyni – planowane od stycznia 2023. ( zmodyfikowana po spotkaniu synodalnym w dn.4.10.22) 

 

Z uwagi na coraz częściej pojawiające się  trudności w osobistym zaangażowaniu się rodzin w cotygodniowe sprzątanie kościoła i otoczenia, Zespół Synodalny opracował nowy system organizacji i utrzymania porządku w naszej świątyni.

Wariant A : System opiera się na zgromadzeniu Rocznego Budżetu Porządkowego poprzez wpłaty świadczenia przez parafian i finansowaniu za jego pośrednictwem określonych czynności. 

a.      Rodziny (Osoby), które osobiście nie będą sprzątać kościoła --> Wpłata min. 80,00 zł / rok od każdej osoby pełnoletniej pracującej lub pobierającej emeryturę/rentę z adresu kolędowego  – za: sprzątanie / wynajęta firma/, kwiaty /kwiaciarnia/, skarbnik rady ekonomicznej (dokumentacja wpłat i rozliczeń). 

b.      Budżet Porządkowy (sprzątanie, dozór, kwiaty, obsługa techniczna i finansowa – wyniesie przy ok. 1400 mieszkańcach  i dobrowolnych wpłatach min.50% osób  ok. 56000,00/rok.

c.      Czyli budżet tygodniowy wyniesie ok. 1080,00 zł 

d.       Z tego na miesięczne  potrzeby opłacenia:

1.       Sprzątania (osób/firmy) = 500,00 * 4 tyg. = 2000,00/miesięcznie

2.       Skarbnika rady ekonomicznej parafii lub/i proboszcza 150,00 (prowadzenie dokumentacji finansowej (składki) oraz rozlicznie się z wykonawcami = 150,00 * 4 tyg. = 600,00/miesięcznie

3.     Kwiaciarnia (przystrojenie kwiatami ciętymi + doniczkowe) = 200,00 * 4 tyg. = 800,00/miesięcznie

4.    Ponadto proponuje się, żeby 2 razy w roku np. przed Bożym Narodzeniem i Wielkanocą profesjonalnym sprzątaniem kościoła (mycie podłóg, okien, witraży oraz odkurzania organów – przy użyciu właściwych środków chemicznych i sprzętu) zajęła się odpowiednio doświadczona i wyposażona firma sprzątająca /wg. uzgodnień z proboszczem co do częstotliwości, zakresu i cen świadczonych usług.

6. Wraz z wprowadzeniem nowego odpłatnego systemu osoby/rodziny nie będą wnosić żadnych innych ( też zwyczajowych) opłat związanych z utrzymaniem czystości/wystroju kościoła. 

W okresie październik - listopad b.r.  będą zbierane deklaracje osobiste o wyborze sposobu uczestnictwa w "Systemie"  potwierdzące wysokość składki rocznej przez daną rodzinę w parafii. Natomiast rzeczywiste wpłaty na dany rok będzie można wpłacać jednorazowo lub "ratalnie" w ciągu pierwszego kwartału następnego roku.

 

Wariant B : Rodziny mogą  zdecydować się w wypełnianej deklaracji na pozostawieniu dotychczasowego systemu opierającego się na osobistym sprzątaniu koscioła i otoczenia, bez konieczności wnoszenia opłat ww opłat, a jedynie zwyczajowych datków.

Uwaga :  Na podstawie złożonych deklaracji zostanie ustalony system wg dominującego wariantu. Istnieje możliwość wprowadzenia wariantu zmodyfikowanego w oparciu o rzeczywiste wybory parafian zawarte w przekazanych deklaracjach.  Parafianie zostaną bieżąco poinformowani do 30.12.2022. 

Wstępnie planuje się wprowadzenie nowego systemu od 1 stycznia 2023 .